Maak uw profiel compleet met uw inkomensverklaring
Reageren op een woning op huiswaarts.nu is nu nog makkelijker. Het is sinds eind vorig jaar mogelijk om een inkomensverklaring toe te voegen aan de inschrijfgegevens op huiswaarts.nu. U hoeft geen inkomensverklaring meer naar ons op te sturen of af te geven. Dus staat u ingeschreven, lees dan gauw verder.
Hoe het werkt
Als u inlogt op huiswaarts.nu ziet u rechts onder ‘Mijn pagina’ een nieuw kopje ‘Mijn documenten’. Hier kunt u de inkomensverklaring van u en alle volwassenen binnen uw huishouden (kinderen niet meegerekend) toevoegen, die u heeft gebruikt voor het bepalen van het inkomen. Dit is altijd de meest recente inkomensverklaring van de Belastingdienst. Opvragen kan via de BelastingTelefoon (0800) 0543. Of via Mijn Belastingdienst.
Wat gebeurt er met uw inkomensgegevens?
U beheert zelf uw gegevens op uw persoonlijke pagina. U kunt documenten toevoegen en weer verwijderen wanneer u dat wilt. Wij kunnen alleen uw inkomensgegevens inzien op het moment dat u een woning door ons krijgt aangeboden. Na een jaar verwijdert huiswaarts de gegevens automatisch om te voorkomen dat er verouderde informatie blijft staan. Huiswaarts verwijdert ze ook als u zich uitschrijft.
Geen inkomensverklaring(en)? Dan kunt u niet meer reageren in de toekomst
Het is nu nog niet verplicht om uw inkomensverklaring(en) toe te voegen. Wij willen iedereen de tijd geven om het juiste document op te vragen en toe te voegen. Maar in de loop van 2018 kunt u niet meer reageren op het woningaanbod als er geen inkomensdocumenten aanwezig zijn. Maak daarom nu uw gegevens compleet!
Hulp nodig?
Wij begrijpen dat niet iedereen bekend is met het toevoegen (uploaden) van documenten via een computer of mobiele telefoon. Als u hulp nodig heeft dan staat het Klantcontactcentrum van huiswaarts.nu voor u klaar: algemeen informatienummer (0900) 73 22 843 (gebruikelijke belkosten). Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur.